Dagsarkiv: 23:07, 28 mars, 2011

SnöMonster

Monster är med i Agrias ”hund-i-snö”-tävling! Gå in och rösta! Kanske har du själv en bra bild att lägga upp?

Pyssel för både mig och Yaya!

Idag var jag hos min granne Maggan och lärde mig virka små bollar. Viggo och Monster följde med. Viggo tycker att grannens vardagsrum är den festligaste platsen på jorden. Han springer omkring och sladdar på parketten och busar med deras taxar och brittiska korthår (det är en kattras).

För Monster var det lite jobbigare. Hon är inte lika van att vara med och hon blev både uppspelt och lite obekväm av allt stimm. Men efter att hon lugnade ner sig var hennes största bekymmer att se till att matte inte klappade allt för mycket på taxarna.

Hos Maggan gjorde jag en liten droppformad boll fylld med vadd och kattmynta.
När jag kom hem ville jag testa själv och gjorde en boll som jag istället fyllde med kattmynta och prasslig plast.

Yaya provade raskt bägge bollarna men lekte längre med prasselbollen så den var nog ett snäpp bättre.

 

Viggo sov sött efter dagens bus!